me00891 έγραψε:
Η ανάλυση που έχω γράψει (αν και δεν φαίνεται καλά) δείχνει ότι το κέρδος που έχεις εξαρτάται από τα χιλιόμετρα και τον χρόνο που γίνεται εντός πόλης και δεν είναι γραμμένη στο πόδι. Προέκυψε από υπολογισμούς και παρατήρηση κατανάλωσης βενζίνης - υγραερίου για ίδιες διαδρομές και δείχνει ότι το πραγματικό κέρδος .......εκτός φυσικά του ψυχολογικού κόστος και την μείωση εμπιστοσύνης στο αυτοκίνητο - όταν θα πάθεις ζημιά (γιατί αυτό είναι σίγουρο ότι θα πάθεις ζημιά) θα καταλάβεις τι εννοώ- .........δεν ξεπερνά το 25%.
Γενικότερα, η άποψή μου είναι ότι η εγκατάσταση συστήματος υγραερίου σήμερα στα αυτοκίνητα
α) με το υγραέριο αυτό που κυκλοφορεί στην Ελλάδα (ψαχθείται λίγο ότι οι τροφοδότες έχουν ίδιο υγραέριο για κίνηση και ίδιο για θέρμανση)
β) με το ποσοστό .....λάθους των πρατηρίων (γύρω στο 6% είναι αναγκαίο γι΄αυτούς - αλλά δεν μιλάω μόνο γι αυτό π.χ πρατήριο όταν του παραπονέθηκα γιατί ενώ η δεξαμενή μου που χωράει 56 λίτρα και είχε ακόμη μέσα, την γέμισε με 62 λίτρα υγραέριο μου είπε ότι " η τιμή του υγραερίου έπρεπε να ήταν πολύ μεγαλάτερη "- γι΄αυτό και έκ....ανε λάθος),
είναι μία κίνηση που πρέπει να γίνει με πολυυυυυυυυύ σκέψη από τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου.
Κοίταξε. Γενικά, είναι εμφανές ότι πρόσκεισαι αρνητικά έναντι του υγραερίου και το σέβομαι απόλυτα, ο καθένας έχει το δικαίωμα της γνώμης του. Τονίζω όμως τον αρνητισμό για να πω το εξής, κι εσύ, όπως οι περισσότεροι με αρνητική γνώμη η οποία στηρίζεται ως είναι λογικό σε αρνητική εμπειρία, αραδιάζετε ένα σωρό κακά χωρίς να αναγράφετε ακριβώς το τί πήγε στραβά ώστε να βγουν και τα όποια συμπεράσματα και δεν λέτε για κόσμο που έχει κάνει 100 και 200 χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς κανένα πρόβλημα και πραγματικά έχω πολλούς φίλους με τόσα χιλιόμετρα και γι' αυτό τοποθέτησα κι εγώ. Εγώ θα ήθελα για παράδειγμα πάντως να διαβάσω τι σύστημα τοποθέτησες και σε ποιον εγκαταστάτη, ώστε να δούμε τί πήγε τόσο στραβά, γιατί έχω δει πολύ κόσμο πχ να ''πηγαίνει'' με λαμπάκια γιατί σκέφτηκε ''ε και τι θα πάει τόσο στραβά;'' κλπ (τα έχω γράψει και αλλού) και μετά να τα ρίχνει στο υγραέριο. Ή πολύ κόσμο να παίρνει ένα εντελώς κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο, να του περνάει υγραέριο και μετά να αρχίζει να μετράει βλάβες. Φταίει το υγραέριο τότε τελικά; Ή κάτι άλλο;
Ως προς τα νούμερα που έγραψες σε ό,τι αφορά την κατανάλωσή μου, για να είμαι ειλικρινής δεν παρατηρώ με ακρίβεια όπως έκανα στην αρχή τί καίω, γιατί πολύ απλά δεν με ενδιαφέρει πλέον. Έχω κάνει απόσβεση, κερδίζω σταθερά, οπότε το μόνο που κοιτάζω είναι να βάζω καλό υγραέριο. Ξέρω ότι δεν είναι αμιγώς καταναλωτική συνείδηση αλλά πλέον δε μου χρησιμεύει και τόσο. Πάντως, τα έχεις συρρικνώσει προς τα κάτω, σε μένα τουλάχιστον όσο μπορώ να θυμηθώ είναι μικρότερη η διαφορά, εννοώ αυτό που κερδίζω. Δεν είναι 50% οκ, εννοείται αυτό, εξάλλου όλοι όσοι τοποθετήσαμε το ξέραμε από πριν αυτό, δεν πέσαμε από τα σύννεφα, ούτε τοποθετήσαμε επειδή θα κερδίζαμε 50%, αλλά τα 25 και 30% δεν παίζουν με την καμμία.
Ως προς τις εμπειρίες με πειραγμένα λίτρα αυτά όντως συμβαίνουν, αλλά αυτό που δεν λες είναι ότι είναι σπάνιο. Και να γίνει μια φορά, δεν ξαναπατάς και τέλος, απλό δεν είναι; Λες και με τη βενζίνη δεν παίζει κλεψιά, μόνο με το υγραέριο γίνεται; Χώρια που πολύς κόσμος πηγαίνει στο πιο φθηνό πρατήριο ελπίζοντας να ανακαλύψει την Αμερική και ω τι έκπληξη τον κλέβουν στα λίτρα. Ε εντάξει, λίγη λογική θέλει για να καταλάβει κανείς ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει φθηνό (ίσως να μην είναι όλοι έτσι). Θυμάμαι τον εγκαταστάτη μου πάντως όταν του είχα πει για μια φορά που μου είχαν βάλει πάνω από 47 λίτρα (εντελώς αδύνατο για την μπουκάλα μου) και φυσικά γελούσε και μου είπε ''δλδ πραγματικά πήγες σε έναν από τους πιο φθηνούς, τι περίμενες δηλαδή να γίνει; Σας συμπαθεί και σας το βάζει φθηνότερα; Οι υπόλοιποι δηλαδή το έχουν ακριβότερα επειδή δεν θέλουν πελάτες;''. Αλλά στην Ελλάδα, ο μέσος Έλληνας στην αρχή σκέφτεται ότι ο ακριβός τον δουλεύει και ότι ο φθηνός είναι τίμιος, ε μετά το καταλαβαίνει μια και καλή.
Τέλος, ως προς τη σιγουριά για τις ζημιές που θα πάθω, μπορεί και να πάθω, όλοι το έχουμε σκεφτεί αυτό και το έχουμε υπολογίσει, ας μας πει κάποιος όμως γιατί υπάρχουν τόσα συνεργεία που δουλεύουν κάθε μέρα τα οποία επισκευάζουν αυτοκίνητα χωρίς υγραέριο. Τί θέλω να πω. Γενικά τα αυτοκίνητα χαλάνε, αλλιώς θα είχαν κλείσει τα συνεργεία και τα εργοστάσια δεν θα κατασκεύαζαν ανταλλακτικά. Άρα, μήπως δεν είναι μόνο το υγραέριο; Ή μήπως είναι κακό σύστημα και κακή επιλογή εγκαταστάτη; Δεν ξέρω, ίσως ακουστώ αιρετικός, ίσως και να μπω κι εγώ κάποια στιγμή στο κλαμπ των δυσαρεστημένων με βλάβες, μέχρι στιγμής πάντως, έχω αρχίσει να ακούω για τις ''βλάβες από το υγραέριο'' και αρχικά να γελάω και μετά να σκέφτομαι τί λάθος έκανε ο καταναλωτής στην επιλογή εγκαταστάτη αρχικά και συστήματος (και ρύθμισης κατ' επέκταση) μετά.