nickL έγραψε:Πάντως μιας κ το έφερε η κουβέντα, το έχω απορία. Αφού το ιξώδες έχει να κάνει αποκλειστικά με τη θερμοκρασία της χώρας όπου κινείται το αυτοκίνητο, πώς γίνεται στην Ελλάδα άλλοι να λένε 30 (στο μεγάλο νούμερο) και άλλοι 40; Κανονικά 40άρι δε θέλει με βάση τη θερμοκρασία πάντα για Ελλάδα;
Βάζεις πάντα ότι λέει ο κατασκευαστής!! Το να αλλάξεις από 5W30 σε 5W40 έχει μικρή διαφορά και μπορείς να το κάνεις άφοβα στην πλειονότητα των περιπτώσεων χωρίς κανένα πρόβλημα ακόμη και αν δεν το προτείνει ο κατασκευαστής, όπως κάναμε κι εμείς... Εμείς πχ αλλάξαμε από 5W30 που βάζαμε όλα τα χρόνια σε 5W40 στο αυτοκίνητο της υπογραφής, ενώ η Peugeot δεν επιτρέπει 5W40. Με αρκετό ψάξιμο όμως είδα ότι η BMW στον ίδιο ακριβώς κινητήρα στα MINI επιτρέπει και 5W40 οπότε και τολμήσαμε να κάνουμε την αλλαγή. Από τότε δεν έχουμε κοιτάξει ξανά πίσω στο 30άρι, καθώς το αυτοκίνητο φαίνεται να δουλεύει καλύτερα με 5W40.
Εγώ στο δικό μου πετρελαιοκίνητο βάζω την προδιαγραφή που ζητάει η Opel με ιξώδες 5W30 και μέχρι ώρας φαίνεται να είναι ΟΚ. H Fiat στα δικά της αυτοκίνητα ζητάει δικές τις προδιαγραφές λαδιών... Θεωρητικά αλλά και πρακτικά δεν νομίζω ότι θα έχω θέμα αν αλλάξω σε προδιαγραφή FIAT όπως και αν αλλάξω σε προδιαγραφή Opel 5W40. Απλώς από την στιγμή που δεν το καίει δεν βρίσκω τον λόγο. Αν δω μελλοντικά ότι αρχίζει και τσιμπάει θα πάω σε 40άρι "μήπως και". Στο Peugeot το αλλάξαμε με την προοπτική μήπως το καίει λιγότερο. Το έκαιγε όμως το ίδιο όπως και το 5W30 σχεδόν καμία διαφορά. Πολύ μικρή αν είχαν. Διαφορά είδαμε με ένα πρόσθετο λαδιού που είχαμε ρίξει πριν 2 αλλαγές λαδιών (χτες έγινε η τελευταία). Μάλλον θα ρίξουμε το MoS2 σε μερικές μέρες. Δεν το είχα εύκαιρο να το προσθέσουμε στην αλλαγή.