από Traccept » Παρ 31 Οκτ, 2025 03:37
Καλησπέρα φίλε,
Από την περιγραφή σου φαίνεται ότι το πρόβλημα περιορίζεται καθαρά στη λειτουργία με υγραέριο, οπότε είναι πολύ πιθανό να έχει σχέση με το σύστημα BRC και όχι με τον κινητήρα καθαυτό. Αφού στην βενζίνη δουλεύει κανονικά χωρίς ρετάρισμα, αποκλείουμε προς το παρόν τα μηχανικά προβλήματα (βαλβίδες, καπάκι κ.λπ.).
Το misfire στον 2ο κύλινδρο μπορεί να οφείλεται σε:
Μπεκ υγραερίου που δεν ψεκάζει σωστά (βουλωμένο ή με αδύναμη παροχή).
Εσφαλμένη ρύθμιση μίγματος (πολύ φτωχό μείγμα σε χαμηλές στροφές).
Ελαττωματικό καλώδιο ή κακή σύνδεση στο μπεκ του 2ου κυλίνδρου.
Πιθανή φθορά στη μόνωση του μπουζί ή στον πολλαπλασιαστή, που βγαίνει στην επιφάνεια μόνο υπό διαφορετική πίεση καύσης (όπως στο υγραέριο).
Αφού έχεις αλλάξει πρόσφατα πνεύμονα, θα ξεκινούσα με έλεγχο και καθαρισμό των μπεκ από εξειδικευμένο συνεργείο BRC — αυτό συνήθως λύνει τέτοια προβλήματα. Αν μετά εξακολουθεί να το κάνει, τότε ναι, μπορείς να αλλάξεις δοκιμαστικά το μπουζί του 2ου κυλίνδρου (ή να τα εναλλάξεις μεταξύ κυλίνδρων για να δεις αν “μεταφερθεί” το σφάλμα).
Επίσης καλό είναι να γίνει έλεγχος παραμέτρων στο λογισμικό του BRC (διάγραμμα πίεσης, διορθώσεις καυσίμου κ.λπ.) — μερικές φορές χρειάζεται επαναρύθμιση μετά από χρόνια λειτουργίας.
Σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται κάτι ανησυχητικό όπως τότε με το καπάκι, αλλά καλό είναι να το αντιμετωπίσεις σύντομα για να μη δημιουργηθεί φθορά στις βαλβίδες λόγω φτωχού μίγματος.
Αν θες, μπορώ να σου γράψω αναλυτική λίστα βημάτων ελέγχου για να πας προετοιμασμένος στο συνεργείο. Θες να το ετοιμάσω;